Arendalsuka: Spørretime med statsråden og kvalitetsdebatt

Kvalitet er stikkordet når Forskerforbundet inviterer forskere og politikere til debatt under Arendalsuka. Er vi i ferd med å senke ambisjonene i utdanningspolitikken?

Guro Lind i debatt med statsråd Oddmund Hoel under en tidligere utgave av Arendalsuka. Begge blir å se på Forskerforbundets arrangementer også i år.

"Inntil nylig skulle forskningen være fremragende, verdensledende og internasjonalt orientert. Nå skal forskningen være tilgjengelig, tas raskt i bruk og sikre nasjonale hensyn. Har vi gitt opp ambisjonene, eller har de bare endret seg", spurte NIFU-forsker Espen Solberg nylig. Torsdag 15. august debatterer han temaet i Arendal med stortingspolitikere og Forskerforbundets leder Guro Lind. Mer om debatten her.

Dagen før inviterer Forskerforbundet og Norsk studentorganisasjon tll sin etter hvert tradisjonsrike spørretime med statsråden. Der vil forsknings- og høyere utdanningsminister Oddmund Løkensgard Hoel møte sektoren til en engasjert og humørfylt time med spørsmål og svar om regjeringens politikk, amibisjoner og planer for framtiden.

Begge arrangementene finner sted på Unio-kafeen Strand cafe, hvor det også er en rekke andre arrangementer

Alle arrangementene på Unio-kafeen blir strømmet. Her kan du følge sendingene direkte eller se dem i opptak.

Hele programmet for Arendalsuka finner du her.